Don Desiderio – Poniatowski -płyta CD

2017-10-20

Nagranie dokonane podczas 12. Festiwalu Muzyki Polskiej i wydane przez Agencję Ars Operae jest wyborem najbardziej reprezentatywnych fragmentów opery „Don Desiderio” Józefa Michała Poniatowskiego.
Dzieło to kompozytor napisał w wieku zaledwie 24 lat, a jego premiera odbyła się w 1840 roku w Pizie. Jest to utwór, który z 12 napisanych przez artystę oper, odniósł największy sukces. W warstwie muzycznej przypomina opery buffa Donizettiego i Rossiniego, nie ustępując im pod względem melodyjności, finezji i humoru. Polska premiera odbyła się w Teatrze Miejskim we Lwowie w 1878 roku, a jej współczesne wykonanie zostało przedstawione w Krakowie podczas Festiwalu Muzyki Polskiej w 2016 roku, podczas którego wystąpili: Stanislav Kuflyuk, Joanna Woś, Ondrej Šaling, Krzysztof Szumański, Vera Baniewicz, Sebastian Szumski, Wojciech Parchem, Chór Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus pod batutą Krzysztofa Słowińskiego.

Płytę można kupić na stronie internetowej Festiwalu Muzyki Polskiej.

Nowowiejski – Kolędy op. 21 nr 3 – płyta CD

2016-09-10

Rok 2016 był rokiem Feliksa Nowowiejskiego. Z okazji 70 rocznicy śmierci kompozytora Agencja Ars Operae i Stowarzyszenie Muzyki Polskiej nagrało zbiór 20 Kolęd op. 21 nr 3 w wykonaniu sopranistki Elżbiety Szmytki i pianisty Grzegorza Biegasa.
Nagrania dokonano w sali NOSPR w Katowicach w dniach 8-10 września 2016 roku.

Płytę można kupić na stronie internetowej Festiwalu Muzyki Polskiej.

Opera Arias – Poniatowski – płyta CD

2015-11-10

Kolejna pozycja wydawnicza Agencji Ars Operae oraz Stowarzyszenia Muzyki Polskiej to twórczość J. M. K. Poniatowskiego prezentująca arie z najważniejszych oper twórcy: Don Desiderio, Gelmina, L’Aventurier, La Contessina, La Sonnambula i Pierre de Medicis w wykonaniu orkiestrowym. Do tej pory arie istniały jedynie w wersji na głos solowy z towarzyszeniem fortepianu. W nowej odsłonie zabrzmiały dzięki aranżacji orkiestrowej Mateusza Walacha, doświadczonego aranżera, absolwenta dyrygentury symfoniczno-operowej w Katowicach, pod kierunkiem Szymona Bywalca. Wykonawcami są: Joanna Woś – sopranistka okrzyknięta w prasie najlepszą polską wykonawczynią włoskiego belcanto, NOSPR oraz Bassem Akiki – ceniony dyrygent młodego pokolenia.

Utwory zostały zarejestrowane w sali NOSPR w Katowicach.

Płytę można kupić na stronie internetowej Festiwalu Muzyki Polskiej.

Weinberg&Szostakowicz – płyta CD

2015-10-19

Agencja Ars Operae oraz Stowarzyszenie Muzyki Polskiej w kolejnym przedsięwzięciu wydało dzieła twórców XX-wiecznych: Mieczysława Weinberga (Wajnberga) i Dymitra Szostakowicza. Głównym zamierzeniem było przybliżyć szerszej publiczności dokonania Weinberga (Wajnberga), artysty ważnego, choć zapomnianego. Obecnie można zauważyć wzrost zainteresowania twórczością kompozytora, co ma odzwierciedlenie w mnogości wykonań jego utworów na całym świecie. Płyta została przewidziana jako zestawienie utworów z okresu II wojny światowej – pieśni Weinberga (Wajnberga) op. 13 i op. 17 na głos sopranowy z towarzyszeniem fortepianu oraz II sonaty fortepianowej Szostakowicza w wykonaniu wybitnych artystów: sopranistki Elżbiety Szmytki i pianisty Grzegorza Biegasa.
Nagrano w Sali kameralnej NOSPR w Katowicach w dniach 18-19 października 2015.

Płytę można kupić na stronie internetowej Festiwalu Muzyki Polskiej.

Moniuszko: Pieśni – płyta CD

2014-07-24

Płyta powstała w kooprodukcji Agencji Ars Operae i Stowarzyszenia Muzyki Polskiej. Znajduje się na niej wybór 25 pieśni Stanisława Moniuszki w wykonaniu wybitej sopranistki Elżbiety Szmytki, przy akompaniamencie węgierskiego pianisty Levente Kende. Płytę nagrano w studiu PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie, 21-24 sierpnia 2014.

Płytę można kupić na stronie internetowej Festiwalu Muzyki Polskiej.

Rossini: Stabat Mater

2010-08-14

Józef Michał Ksawery Poniatowski – Arie operowe [60′]

2010-08-13

1. Ancor pavento ancora – wstawka do opery La Sonnambula V. Belliniego
2. E poi sincero?… Quando ei mi parla – recytatyw i aria Gelminy z I aktu opery Gelmina (1872)
3. Fra Giovanni mi sento… Dite a lui che m’ama – recytatyw i aria Gelminy z III aktu opery Gelmina (1872)
4. Al pensier del mio tesor – cavatina Angeliny z I aktu opery Don Desiderio (1840)
5. Che val ch’io ricca sia – cavatina Erminii z I aktu opery La Contessina (1868)
6. Ah! que des lois j’ai cru le voir – romans Fernandy z opery L’Aventurier (1865)
7. Doux reve de ma vie – aria Laury z opery ierre de Medicis (1860)
8. Pourvu qu’il soit jeune et charmant – kuplety Anity z IV aktu opery L’Aventurier (1865)
9. Ah! au’il etait donc beau, Pedro – bolero Fernandy z III aktu opery L’Aventurier (1865)

Aleksandra Buczek – sopran
Grzegorz Biegas – fortepian

Rossini: La petite messe solennelle

2009-01-01

Gioacchino Rossini [1792-1868] twórca Cyrulika sewilskiego, Semirami­dy, Włoszki w Algierze, czy Wilhelma Tella skomponował pod koniec ży­cia, w roku 1863 swoje ostatnie wielkie dzieło lub, jak je sam nazywał, swój ostatni grzech śmiertelny – Petite Messe Solennelle (Mała Msza Uro­czysta) na 12 śpiewaków, fortepian i fisharmonię. Biografowie przedsta­wiają go w tym okresie jako człowieka obdarzonego błyskotliwym, choć nieco cynicznym po­czuciem humoru i jednocześnie zakompleksionego, upokorzonego i przekonanego o zmar­nowaniu swojego talentu. To wszystko widoczne jest w dedykacji Mszy: Drogi Boże, oto jest, ukończona, moja mała Msza. Czy to, co stworzyłem, to na pewno święta muzyka (musique sacrée), czy może raczej muzyka potępiona (sacrée musi­que)? Dobrze wiesz, że urodziłem się dla opery buffa! Trochę umiejętności, trochę serca, to wszystko. Bądź więc błogosławiony i przyjmij mnie do Raju.

Wykonanwcy: Aleksandra Buczek – sopran, Katarzyna Hołysz – mezzosopran, Mateusz Zajdel – tenor, Szymon Komasa – baryton, Madrygaliści Capellae Cracoviensis, Bartłomiej Kominek, Marek Szlezer – fortepiany, Jan Tomasz Adamus – fisharmonia, dyrygent

W.A. Mozart: Der Schauspieldirektor (SK)

2007-01-01

W.A. Mozart: Der Schauspieldirektor

2006-01-01

Verdi: Il trovatore

2004-01-01