Katarzyna Jagiełło – sopran

Urodziła się w Olsztynie. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła nauką gry na skrzypcach i kontynuowała na wydziale wokalnym w tamtejszej Państwowej Szkole Muzycznej. W latach 1996 – 2001 studiowała w Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale wokalno – aktorskim, który ukończyła z wyróżnieniem w klasie prof. Beaty Zawadzkiej – Kłos.

Jako stypendystka „Hans und Eugenia Jütting Stiftung” i „Deutscher Akademischer
Austauschdienst” kontynuowała naukę na studiach podyplomowych o profilu oratoryjno – pieśniarskim i operowym Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz w Hochschule für Musik w Dreźnie pod kierunkiem prof. Christiana Elssnera. Obie te uczelnie ukończyła z wyróżnieniem.

Jest laureatką i finalistką wielu międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in. I nagrody na XIX Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, II Nagrody i Nagrody Specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Trnavie (Słowacja).

Wokalistka posiada w swoim repertuarze ponad 70 czołowych partii sopranowych muzyki oratoryjno – kantatowej oraz operowej, które wykonywała w większości filharmonii polskich, a także w teatrach w Polsce, na Słowacji i w Niemczech (Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki w Łodzi, Štatna Opera w Baňskiej Bystřicy, Theater Ulm). Dzieła te śpiewała pod batutą cenionych dyrygentów takich jak: Marek Pijarowski, Stanisław Krawczyński, Łukasz Borowicz, Zygmunt Rychert, Piotr Sułkowski, Warcisław Kunc, Hans Christoph Rademann, Franz Raml Marian Vach, Timo Handschuh, Nils Schweckendiek, Mathias Grünert, Daniel Montagne.

Do ważnych osiągnięć śpiewaczki należy nagranie partii sopranowej w dziele J.S.Bacha „Weihnachtsoratorium” z Dresdner Barockorchester pod kierunkiem Hansa Christopha Rademanna dla wydawnictwa RAUM KLANG.

W latach 2008 – 2010 pracowała jako asystentka ze stopniem doktora na wydziale wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

Od sezonu artystycznego 2010 do 2015 występowała jako solistka w Theater Ulm w
Niemczech, gdzie można ją było podziwiać w takich rolach jak: Sophie (Rosenkavalier), Ginevra (Ariodante), Romilda und Atalanta (Xerxes), Dorinda (Orlando), Costanza (Ricardo Primo), Lauretta (Gianni Schicchi), Gretel (Hänsel und Gretel), Norina (Don Pasquale), Githa (Zwerg). Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową i operowa współpracując regularnie z takimi orkiestrami jak: Dresdner Barockorchester, Hassler Consort, Capella Cracoviensis, Nürnberger Bach – Orchester, z którymi występuje w Polsce, Niemczech i Europie.

Repertuar
Partie operowe:
– Asprano; Montezuma, Antonio Vivaldi
– Susanna; Le nozze di Figaro, Wolfgang Amadeus Mozart
– Pamina, Papagena; Die Zauberflöte, Wolfgang Amadeusz Mozart
– Frau Silberklang; Der Schaulspieldirektor, Wolfgang Amadeus Mozart
– Ginevra; Ariodante, Georg Friedrich Händel
– Romilda, Atalanta; Serse, Georg Friedrich Händel
– Dorinda; Orlando, Georg Friedrich Händel
– Costanza; Ricardo Primo, Georg Friedrich Händel
– Diana; Iphigenie en Tauride; Christoph Willibald Gluck
– Giulietta; I Capuleti e Montecchi, Vincenzo Bellini
– Norina; Don Pasquale, Gaetano Donizetti
– Lauretta, Gianni Schicchi, Giacomo Puccini
– Gretchen, Der Wildschütz, Albert Lortzing,
– Gretel, Hänsel und Gretel, Engelbert Humperdinck
– Maria, Maria de Buenos Aires, Astor Piazzolla
– Anna Reich, Die lustigen Weiber, Otto Nicolai
– Wellgunde; Das Rheingold, Richard Wagner
– Ottilie, Im weissen Rössl, Ralph Benatzky
– Ghita, Der Zwerg, Alexander Zemlinsky
– Soprano, Master Class, Terrence McNally
– Euridice, Diana, Orpheus in der Unterw., Jacques Offenbach
– Christa, Die Sache Markopulos, Leoš Janáček
– Sofia, Rosenkavalier, Richard Strauss
– Magd, Salome, Richard Strauss
– Second Niece, Peter Grimes, Benjamin Britten
– Frasquita, Carmen, George Bizet

Partie oratoryjne:
– Jan Sebastian Bach: Oratorium Bożonarodzeniowe , Oratorium Wielkanocne,
Pasja wg św. Jana, Pasja wg św. Mateusza, Magnificat D-dur, Msza h-moll
– Giovanni Battista Pergolesi: Stabat Mater
– Antonio Vivaldi: Magnificat, Gloria
– Jan Dismas Zelenka: Missa omnium sanctorum
– Georg Friedrich Haendel: Messias Salomo
– Wolfgang Amadeusz Mozart: Requiem d-moll, Msza c- moll, Motet Exsultate jubilate,
Messe solemnis KV 337, Vesperte solennes de Confessore KV 339 Msza Koronacyjna
– Joseph Haydn: Stworzenie Świata, Pory Roku, Missa in tempore belli, Stabat Mater, Msza
Nelsońska, Missa B-dur Theresienmesse, Missa Cellensis in honorem
– Ludwig van Beethovenn – Friedenskantate “Der glorreiche Augenblick”
– Gioacchino Rossini: Pettite Messe Solemnes
– Johannes Brahms: Ein Deutsches Requiem
– Franz Schubert: Msza Es-dur, Msza F-dur, Msza B-dr
– Felix Mendelssohn- Bartholdy: Elias, Paulus
– Gabriel Faure: Requiem
– Camille Saint- Saëns: Oratorio di Noël
– Josef Rheinberger: Msza C-dur, Magnificat
– Anton Dvořak: Stabat Mater
– Karol Szymanowski: Stabat Mater
– Carl Orff: Carmina burana
– Wojciech Kilar: Angelus
– Martin Palmeri: Magnificat